سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش آنلاین فیلتر و روغن موتور کارکالا

تمایل آمریکا به لغو تحریم های مربوط به صنعت اتومبیل سازی ایران

تمایل آمریکا به لغو تحریم های مربوط به صنعت اتومبیل سازی ایران

تمایل آمریکا به برداشتن تحریم صنعت اتومبیل سازی ایران

?

 

در‌حالی ‌که ایران و آمریکا هنوز نتیجه مذاکرات وین و برنامه خود به منظور بازگشت به توافق هسته‌ای و برجام را رسما اعلام نکرده‌اند، رسانه‌های خارجی از احتمال لغو بعضی تحریم‌ها که تحریم صنعت خودروهم یکی از آن هاست خبر داده‌اند.

اخیرا روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد اروپایی خبر داده که آمریکا مایل است تا تحریم‌های مربوط به صنایع گوناگون از جمله اتومبیل سازی ایران را کمتر کند. طبق گزارش این روزنامه، لغو تحریم علیه بانک مرکزی و نفت ایران هم جزو برنامه‌های آمریکا در صورت بازگشت به برجام می باشد.

با فرض صحت این ادعا، صنعت اتومبیل ایران می‌تواند بعد از حدود 3 سال دست و پنجه نرم کردن با تحریم‌ها و محدودیت بین‌المللی، از انزوا خارج و ضمن پیوستن به جهان اتومبیل سازی، مشارکت‌های خارجی را دوباره شروع کند.

در سال 2018 که آمریکا از توافق هسته‌ای و برجام خارج شد، اتومبیل اسزی جزو نخستین قسمت های تحریمی بود و گویا حالا هم در لیست اولین حوزه‌هایی محسوب می شود که قرار است تحریم‌هایش برداشته شود.

حدودا 3 سال پیش بود که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا اعلام نمود کشورش از توافق هسته‌ای و برجام خارج و سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال می نماید. 3 ماه بعد، اتومبیل سازی ایران رسما تحریم شد تا دوباره ارتباط اتومبیل سازان و قطعه‌سازان کشور با خارجی‌ها قطع شود.

همچنین شرکای خارجی هم از ترس تنبیهات آمریکا تصمیم به ترک ایران گرفتند و نه تنها اروپایی‌ها، بلکه حتی بعضی از شرکت‌های چینی هم به موج تحریم پیوستند.

در آن مقطع مقامات صنعتی کشور اعلام نمودند زیرساخت‌های لازم جهت مقابله با تحریم اتومبیل سازی وجود دارد؛ ولی گذشت زمان ثابت نمود وابستگی صنعت اتومبیل به خارجی‌ها بیشتر از آن است که در کوتاه‌مدت قابل جبران باشد. از طرفی، دور ماندن از مشارکت‌ها و ارتباطات خارجی ضربه مهلکی به حوزه تولید چه در قسمت کمی و چه بخش کیفی وارد نمود.

مدتی بعد از تحریم، روند نزولی تولید شروع و کوهی از تعهدات معوق روی دست اتومبیل سازان کشور باقی ماند.

خودروسازان و قطعه‌سازان با چالش تامین مواد اولیه و قطعات از خارج روبرو شدند؛ ضمن آنکه در داخل هم مشکلات مالی و رشد شدید هزینه‌های تولید، گریبان آنها را چسبید.

در نتیجه، تولید ماشین در سال 97 و نسبت به 96، تا 40درصد کاهش داشت ؛ و در 98 و 99، بعضی ماشین های مونتاژی هم از خطوط تولید حذف شدند. هرچند در این دوران بعضی از قطعات موردنیاز داخلی‌سازی شد؛ ولی این موضوع وابستگی به قطعات خارجی را کاملا قطع نکرد.

 

حالا با توجه به خبرهای مثبتی که راجع به احیای برجام و برداشته شدن تحریم‌ها شنیده می‌شود، اتومبیل سازان و قطعه‌سازان ایرانی به ازسرگیری ارتباطات خارجی و کاهش محدودیت‌های مربوط به تامین مواد اولیه و قطعات امیدوار شده‌اند.

با برداشته شدن تحریم‌ها، ماشین سازان خارجی هم می‌توانند به ایران برگردند و مشارکتی جدید را با شرکت‌های داخلی شروع کنند. هرچند از همین حالا مخالفت‌هایی با بازگشت بعضی خودروسازان شکل گرفته، ولی به‌نظر می آید اراده جمعی و تصمیم مسوولان صنعتی کشور، ازسرگیری ارتباطات خارجی در صنعت اتومبیل می باشد.

 

  #فیلتر_روغن #فیلتر_هوا #فیلتر_بنزین #فیلتر_کابین

 

خرید فیلتر خودرو از سایت معتبر کارکالا?

?